III a w Krakowie - Dni Otwarte na Politechnice Krakowskiej

W dniach 13-14 marca 2014 r. uczniowie klasy III A wraz z wychowawczynią p. Martą Grzywną oraz paniami: Elżbietą Tomaszewską i Agnieszką Chwaszcz wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszego dnia spędziliśmy czas w największym parku wodnym w Polsce. Dzięki wspaniałemu wyposażeniu aquaparku i możliwości skorzystania z wielu rozrywek wszyscy świetnie się bawili. Następnie zwiedziliśmy Żydowskie Muzeum Galicja mieszczące się w odrestaurowanym budynku byłej żydowskiej fabryki mebli , założone przez brytyjskiego fotografa Chrisa Schwarza.Tam poznaliśmy historię ludności żydowskiej zamieszkującej okolice Krakowa. Razem z naszą przewodniczką poszliśmy na spacer po Kazimierzu - dzielnicy Krakowa w przeszłości najliczniej zamieszkiwanej przez Żydów. Zachwyciły nas przytulne kafejki, restauracje, galerie, antykwariaty i brukowane uliczki , synagogi i żydowski cmentarz. Uroku dodawał zapadający zmierzch i zapalające się lampy oświetlające urządzone w starym żydowskim stylu kawiarniane ogródki. Wieczorną wędrówkę zakończyliśmy kolacją i udaliśmy się na nocleg.

Następnego dnia uczestniczyliśmy w Dniach Otwartych Politechniki Krakowskiej. Zapoznaliśmy się z ofertą uczelni, odwiedziliśmy interesujące nas wydziały i wzięliśmy udział w wykładach i pokazach. Po południu udaliśmy się na Rynek Stargo Miasta, największy średniowieczny plac w Europie, gdzie mieliśmy okazję pospacerować po magicznych uliczkach i podziwiać zachowany do dziś autentyczny układ architektoniczno-urbanistyczny tego miejsca. Ok. godziny 15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Późnym wieczorem, zmęczeni , lecz zadowoleni , byliśmy już w Krasnymstawie.

Nasza ostatnia szkolna wycieczka z pewnością na długo pozostanie nam w pamięci i bardzo cieszymy się, że mogliśmy w niej uczestniczyć.